Thursday, November 11, 2010

Kena halau kelas..

2 tahun lepas dalam dewan kuliah 1, FPHP...



"lu lapor??" gua bukak mulut tanda boring klas hari tu...

"lapor gak. Lu dah settle assigment dr??" king kumis tanya gua sambil belek 2 kuku dia. Macam baru polish jer gua rasa..

"belum lagi.. takder angin la plak gua nak sambung. lu buat apa ngan kuku lu??? lain macam jer shining??" sambil gua belek kuku dia.. Maskulin la konon kuku kilat tak kilat sgt..



Tiba-tiba.. seperti kilat yang menyambor..



"ini yang saya pantang sgt. bila saya bercakap, ada pulak makhluk yang bercakap. sape yang nak dengor?? abah kamu?? Beruk???" gua tgk sayup sayup dari belakang dr Salleh dah mcm kena sampok seton..



Dan dengan otomatik nya satu dewan tgk kat belakang. Apahal tgk belakang?? Org depan takde yang tido ker? takder yang main SMS ngan pasangan diorang?? Dah semua tgk belakang mmg gua la yang kena tadah coz gua line paling atas dan paling belakang. Gua nak tgk saper?? Bilik audio yang ntah ada hantu ntah tidak..

Prung Prang Prung.. Sambung Dr meleretkan lagi citer maki hamun. Gua tabahkan jiwa. Apa barang maki jauh jauh, time sekolah dulu lebih dari tu gua dah telan. Rotan, pembaris kayu, getah paip tu semua mainan petang kitorang.

Dr amik keputusan untuk batalkan kelas. "i'm not in mood. U all dah spoilkan mood i untuk mendidik anak bangsa pagi nie" jelas dr dengan nada kesal. Budak kelas semua buat2 sedey coz kelas cancel. Padahal dalam hati sekor sekor dah plan mana nak port jap lagi.

Tap tap tap..
Dr langkah tangga. Sampai kat sebelah gua, gua buat buat frendly, "dr, attendance nak sign?" tanya gua ngan penuh kering. Dr jeling sebagai tanda pengesahan yang dia bengang ngan gua. hahahaha..

-Gua port kat Khalifa, gua nampak dr tgk port kat Syed. Gua lalu kat sebelah meja, stu table ushar gua. KOMPEM GUA SALAH!-

No comments:

Post a Comment